Blogs en vlogs
Inspiratie voor het communicatievak. Ik blog en vlog over boeken, ervaringen en ontwikkelingen die mij – en hopelijk ook jou – verder helpen.
Acht enthousiaste deelnemers van een waterbedrijf en waterschap, drie inspirerende collectieve workshops, 2 in-huis sessies en 4 maanden contact vormden de ingrediënten van een geslaagde 3e editie van de Masterclass ‘Haal meer uit je MVO communicatie & ISO 26000 zelfverklaring’.
Als draagvlak zich niet ‘zomaar’ laat regelen
De start bestaat uit het benoemen van…
Lees verderEind juni 2015 ontvingen deelnemers van afvalverwerker Saver, watertechnologiebedrijf Xylem en normalisatie-instituut NEN de certificaten voor een succesvol afgeronde Masterclass ‘Haal meer uit MVO Communicatie en de ISO 26000 Zelfverklaring’. Initiatiefnemer Hans Kröder (internationaal ISO 26000 expert), trainers Elise Vonk (MVO communicatie deskundige) en ik kijken tevreden terug op de tweede jaargang van deze…
Lees verderVijftien Friese ondernemers namen deel aan de workshop ‘Jouw MVO Verhaal’, georganiseerd door Marlies van Ballemans Advies bij MVO Koploper Doppio Joure. De ondernemers kwamen naar de workshop met een uitgesproken verwachting: beter te leren communiceren over de eigen MVO activiteiten.
Bij het welkom vertelde Doppio’s eigenaar Jelle over de meest duurzame component van…
Lees verderMenig communicatiemanager of projectleider krijgt de opdracht om een veranderingsproces in bedrijf of organisatie vorm te geven. Hoe krijg je mensen daarin mee? Deze blog gaat over de noodzaak om de urgentie van de verandering helder te verwoorden en over hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ambities te over!
We willen onze naam veranderen.…
Lees verderSamenwerken aan veranderingen in je bedrijf of organisatie is gebaat bij effectieve communicatie. In deze blog twee tips en een voorbeeld om je te helpen de juiste insteek te kiezen.
Tip 1: Kies de juiste toonzetting
De keuze van de veranderstrategie bepaalt welke taal en tone of voice het meest effect sorteert en mensen…
Lees verderIn het communicatievak denken we vaak in doelgroepen of ijkpersonen: de ideale burger, de perfecte medewerker. Tegenwoordig, in tijden van co-creatie en collaboratie praten we meer over stakeholders. Over mensen en organisaties die mede jouw bedrijfsstrategie en -richting bepalen. Die soms bijdragen aan productontwikkeling, of in een sector nieuwe initiatieven opzetten die je bedrijfsactiviteiten…
Lees verder