Spring naar content
gereedschap-projecten

Communicatie­projecten

Van ‘Herijking kernopdracht communicatie' tot ‘Landelijke communicatiekoers'. En van een ‘Advies voor strategische externe communicatiekoers’ tot ‘Interne communicatie bij verandering'. Ook 'Procesbegeleiding van een burgerberaad', 'Voorzitten gespreksavond Omgevingsvisie' en 'Webinarhosting'.

Diverse opdrachten voor uitlopende klanten in de publieke en non-profit sector. Zoals gemeente Amsterdam, Natuurmonumenten, Stichting ALS, Vredesorganisatie PAX en gemeente Zeist. Een greep uit de projecten van de afgelopen jaren:

checklist-projecten

Naar een haalbaar communicatie-ideaal

Een voor, door en met (vrijwillige) jongeren werkende organisatie wil focus aanbrengen in haar communicatieactiviteiten. Die ontdekken ze door te werken met het Strategisch Communicatie Frame (SCF). Feiten komen op een online samenwerkingsbord. Reflectie en interpretatie vindt plaats tijdens twee online sessies van anderhalf uur. Dan volgt een advies, dat in twee gesprekken tot verdieping leidt met verantwoordelijke directeur en communicatieprofessional. Verkenning van diverse communicatiestrategieën en Beroepsniveauprofielen van Logeion levert de nodige concretisering voor toekomstige aanpak. Een afsluitende online sessie focust op waarde en consequenties van de gekozen koers en -strategie voor het team en de organisatie.

Geleverde inspanning

  • Verzamelen bouwstenen SCF op een online samenwerkingsbord (verantwoordelijken & teamleden);
  • Onderzoeken (online) documentatie over bestaande communicatieactiviteiten;
  • Ontwerp en facilitatie online sessie (analyseren, reflecteren en deels interpreteren);
  • Schrijven advies;
  • Verdiepen advies op concrete aanpak met beslissers;
  • Ontwerp en facilitatie online sessie (interpretatie en haalbaarheid).

 

Het is duidelijk dat je ervaren bent in strategieontwikkeling. Naast je communicatiekennis en -kunde ga je in de onderlaag op zoek naar de connectie. Jij voelt wat er niet gezegd wordt en brengt dat in beweging. Daardoor hebben we nu een gedragen communicatiestrategie. Een schot in de roos!
Lotte – directeur

Opbrengst

Focus aangebracht in communicatie-activiteiten:

  • Slimmere interne keuzes;
  • Concrete vervolgafspraken voor de uitvoering;
  • Gedragen advies.

“Heel prettig samenwerken met jou! Fijn dat nu duidelijk is welke kant we met zijn allen op willen. Ik ben heel enthousiast.”
Nathalie, communicatiecoördinator

Klaar om meer te ontdekken?

Laat een bericht achter. Dan neem ik contact met je op.

Inspiratie in je mailbox

Ik stuur regelmatig e-mailberichten bij nieuwe inspiratie. Wil je die ontvangen? Meld je dan aan.