Spring naar content

Met negen drijfveren bouwen aan vertrouwen

Afbeelding vlog het Merk Mens over drijfveren voor vertrouwen

Je communiceert om een snaar te raken. Om zaken in beweging te brengen. Om mensen in actie te krijgen. Om mensen te verbinden. Dat lukt het beste als er sprake is van vertrouwen. Maar hoe werk je als communicatieprofessional aan vertrouwen?

In zijn boek ‘het Merk Mens’ neemt Fons van Dyck ons mee in zijn overwegingen over de drijfveren van de 21e eeuw. Hij beschrijft negen drijfveren van mensen die van belang zijn als je vertrouwen centraal stelt. Startend bij drie factoren die een angstcultuur kenmerken, tekent hij een slingerbeweging naar IPower, Immaterieel & Inclusief. Interessante materie, omdat die linkt aan de spannende maatschappelijke tijden waarin we leven. Zijn beschrijvingen bieden handvatten om met effectieve communicatiestrategieën aan de slag te gaan.

 

 

Klik hier om een reactie achter te laten

Inspiratie in je mailbox

Ik stuur regelmatig e-mailberichten bij nieuwe inspiratie. Wil je die ontvangen? Meld je dan aan.

Alle inspiratie

Faciliteren van hybride meetings

Wil je hybride meetings zó faciliteren dat goed contact mogelijk is? Hierbij een 4-punten overzicht van succesfactoren.

Lees verder

Verbeter digitaal samenwerken

Wil je digitaal samenwerken verbeteren? Drie tips voor een sprong in teamwork en verhoogde betrokkenheid.

Lees verder

Breng energie in videovergaderen

Meer energie bij videovergaderen nodig? Ontwerp je meeting, zet zintuigen aan en creëer verbinding.

Lees verder