Spring naar content
gereedschap-projecten

Communicatie­projecten

Van ‘Herijking kernopdracht communicatie' tot ‘Landelijke communicatiekoers'. En van een ‘Advies voor strategische externe communicatiekoers’ tot ‘Interne communicatie bij verandering'. Ook 'Procesbegeleiding van een burgerberaad', 'Voorzitten gespreksavond Omgevingsvisie' en 'Webinarhosting'.

Diverse opdrachten voor uitlopende klanten in de publieke en non-profit sector. Zoals gemeente Amsterdam, Natuurmonumenten, Stichting ALS, Vredesorganisatie PAX en gemeente Zeist. Een greep uit de projecten van de afgelopen jaren:

checklist-projecten

Herijking kernopdracht team Marketing, Communicatie & Fondsenwerving

Stichting ALS Nederland wil de ziekte ALS op en van de kaart halen en gelden inzamelen voor onderzoek naar behandeling en genezing van zenuw-spierziekten ALS, PSMA en PLS. Bekend zijn onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS. Aan de vooravond van herijking van het meerjarenplan van Stichting ALS wil het nieuwe team Marketing, Communicatie en Fondsenwerving helder beschrijven waar ‘zij van zijn’. Het ultieme doel is om 10 miljoen euro voor de goede zaak te werven.

Stap 1: invullen van positionering­sinstrument BrandKey, in ‘coaching on the job’ als voorwaarde voor een marketingcommunicatie-concept.

Stap 2: verheldering van de marketing­communicatie­opdracht in teamsessies en bijbehorende besluitvorming over ambitie, aanpak en strategie. Teambuilding is een afgeleid doel.

Aanpak voor communicatiekracht

  1. Dagdeel invullen BrandKey-onderdelen, met deskresearch hieraan voorafgaand;
  2. Toetsing BrandKey uitkomsten met directie en team (in huis);
  3. Vaststellen BrandKey en vertalen in uitgangspunten voor externe communicatie;
  4. Voorbereiding en facilitatie twee strategiedagen aan de hand van het Strategisch Communicatie Frame om te besluiten over de kernopdracht en de aanpak van het team Marketing, Communicatie & Fondsenwerving van Stichting ALS Nederland.

‘Het is fijn om met Christel samen te werken: ze is snel en snapt waar het over gaat zowel qua inhoud als proces. Dat is een effectieve combinatie!’
Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving

Opbrengst

Het team Marketing, Communicatie & Fondsenwerving weet:

  • de merkpositionering van Stichting ALS Nederland;
  • waar zij ‘van zijn’;
  • wat de ambitie(s) voor de komende periode is/zijn;
  • wat nodig is qua middelen, strategie en partnerships.

Daarnaast genereren de strategiedagen energie, integratie en dragen ze bij aan teambuilding.

 

‘Fijne teamcoaching: fexibel, doortastend, kundig en met ruimte voor gevoel’
Romy van der Steen, projectleider

1 reactie

  1. […] Lees de businesscase […]



Klaar om meer te ontdekken?

Laat een bericht achter. Dan neem ik contact met je op.

Inspiratie in je mailbox

Ik stuur regelmatig e-mailberichten bij nieuwe inspiratie. Wil je die ontvangen? Meld je dan aan.