Masterclass MVO Communicatie stimuleert interne samenwerking
Acht enthousiaste deelnemers van een waterbedrijf en waterschap, drie inspirerende collectieve workshops, 2 in-huis sessies en 4 maanden contact vormden de ingrediënten van een geslaagde 3e editie van de Masterclass ‘Haal meer uit je MVO communicatie & ISO 26000 zelfverklaring’.
Als draagvlak zich niet ‘zomaar’ laat regelen
De start bestaat uit het benoemen van urgentie en MVO-ambitie. Dit helpt om op een realistische manier te communiceren en medewerkers te activeren voor MVO. Ook sporen we bij een in-huis sessie interne MVO ambassadeurs op en maken we inzichtelijk waar medewerkers staan op de MVO communicatieladder. Dit instrument geeft handvatten voor communicatie en interactie om collega’s beter kunnen betrekken bij de MVO-doelstellingen. We moedigen de deelnemers aan om alles met elkaar te verbinden. Want draagvlak voor MVO laat zich nu eenmaal niet zomaar regelen…
“De masterclass geeft MVO een gerichte aftrap binnen de onderneming!”
Bert Trip – Waterschap Aa & Maas
MVO-iconen als middel voor co-creatie
In de tweede collectieve workshop staan externe stakeholders centraal. We bieden de deelnemers nieuwe inspiratie en tools om meer uit hun MVO-iconen te halen, in relatie tot externe stakeholders. In de in-huis sessie linken we deze uitkomsten aan keuzes in het MVO-beleid van de organisaties en de doelstellingen die gerealiseerd moeten worden.
“De aangereikte tools zijn handig om zaken intern bespreekbaar te krijgen”
Theo Edel – Dunea
Inspirerende Zelfverklaring met communicatiewaarde
We ronden de Masterclass af door de geleerde lessen toe te passen in de actualisatie van de ISO 26000 Zelfverklaring. Deelnemers werken aan een plan van aanpak voor de actualisatie, en leren ook hoe zij hun MVO-prestaties inspirerender, verrassender en interactiever kunnen presenteren aan de buitenwereld.
Met ervaringen aan de slag
Drieëndertig professionals namen deel aan drie edities Masterclass. Zij waren werkzaam bij bedrijven, (semi)overheids- en onderwijsinstellingen. Zij gaven allemaal hoge waarderingen af (gemiddeld 8). Uit de evaluaties blijkt dat de deelnemers het interessant vinden om met elkaar te leren en om in elkaars keuken te mogen kijken. Ook inspiratie, creativiteit en nieuwe inzichten vormen de meerwaarde van de Masterclass.
Iets voor jouw bedrijf?
Is de basis voor jullie MVO-beleid wankel? Sluiten MVO-activiteiten onvoldoende aan op het bestaande bedrijfsbeleid? Haal je duurzame doelen niet? Pakken collega’s onvoldoende mee aan? Werken met ons MVO Communicatie-instrumentarium helpt jou, het MVO-team en de organisatie om binnen 6 maanden effectieve stappen voorwaarts te zetten met MVO. Interesse? Neem gerust contact op.